آفتاب کرمانشاه: دادستان  عمومـی و انقلاب کرمانشاه درون نشستی خبری بـه تشریح آخرین وضعیت پرونده گلیم و گبه کرمانشاه پرداخت.

 

به نقل از ایسنا, محمدحسین صادقی درون نشستی خبری کـه امروز(پنجشنبه دوم دی) درون محل دفتر دادستان کرمانشاه برگزار شد، اخرین خبر از گلیم وگبه کرمانشاه درون خصوص آخرین وضعیت پرونده گلیم و گبه کرمانشاه اظهارکرد: اخرین خبر از گلیم وگبه کرمانشاه شروع پرونده موسوم بـه مکتب گلیم و گبه کرمانشاه مربوط بـه قبل از انتصابم درون این سمت بوده و دادستان سابق امر تعقیب را آغاز د و رییس کل دادگستری استان نیز پای کار ایستادند و با جدیت تمام دغدغه حفظ حقوق مردم را داشته و دارند.

 

وی با بیـان اینکه من نیز درون همـین راستا و در مسیر احقاق حقوق مردم و اجرای قانون قدم خواهم برداشت، گفت: متهم این پرونده سوابق متعدد کیفری دارد و در زمـینـه اقتصادی نیز هیچگونـه فعالیت اقتصادی موفقی نداشته هست و درون تمامـی فعالیت های قبلی خود همواره با ناکامـی های متعددی مواجه بوده است.

 

دادستان کرمانشاه درون مورد دلیل تاخیر درون رسیدگی بـه این پرونده، اظهارکرد: مکتب گلیم و گبه از ابتدایی ترین اصول حسابداری بی بهره بوده است. اخرین خبر از گلیم وگبه کرمانشاه درون این شرکت تنـها یک فرد درون راس بعنوان تصمـیم گیرنده عمل مـی کند و هیچ حساب و کتاب معلومـی ندارد و این موضوع، دلیل بـه تاخیر افتادن رسیدگی هاست.

 

وی یـادآور شد: اینکه چه تعداد افرادی درون این مکتب سرمایـه گذاری کرده اند، چه مقدار سرمایـه مردمـی جذب شده است، سرمایـه گذاران تاکنون چه مقدار سود گرفته اند، مدیر این مکتب چه اموالی درون استان کرمانشاه و یـا استانـهای دیگر کشور دارد، بـه چه ترتیبی این اموال اداره مـی شوند و ... اخرین خبر از گلیم وگبه کرمانشاه همـه از سوالاتی هست که هنوز بـه صورت کامل و دقیق نتوانسته ایم بـه آنـها دست پیدا کنیم.

 

صادقی تاکید کرد: پرونده موسوم بـه مکتب گلیم و گبه کرمانشاه هنوز درون مرحله کارشناسی قرار دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه هیچ کدام از فعالیت های اقتصادی مدیر مکتب گلیم و گبه سود ده نبود، گفت: هزینـه تمام شده به منظور تولید هر کدام از فرشـهای این مکتب بیش از دو مـیلیون و 200 هزار تومان بوده، درون حالیکه فرش تولید شده درون بازار بیش از 700 هزار تومان نمـی ارزد.

 

صادقی خاطرنشان کرد: مردم حتما از خود بپرسند کـه چگونـه ممکن هست با چنین عملکردی بتوان 72 درصد سود پرداخت کرد. نحوه پرداخت سود هم اینگونـه بوده کـه از سرمایـه های جدید جذب شده بـه سپرده گذاران قبلی سود پرداخت مـی شده است.

 

دادستان عمومـی و انقلاب کرمانشاه گفت: درون تاریخ یـازدهم اردیبهشت سال 94، این شرکت با دریـافت مجوز اولیـه ای از سازمان صنعت، معدن و تجارت تحت عنوان کارگاه فرش بافی غیرمتمرکز شروع بـه فعالیت رسمـی مـی کند، اما مدیر این شرکت کار خود را بـه تدریج از محور اصلی منحرف کرده و به سمت جذب وجوه مردم کشانده است.

 

وی افزود: مدیر این شرکت با تبلیغات اغوا کننده بـه سبک و روش شرکتهای هرمـی اقدام بـه جذب وجوه کلانی از مردم مـی کند کـه این حرکات او از دید دستگاه های نظارتی استان مخفی نمانده است.

 

صادقی گفت: بانک مرکزی هم حرکات او را رصد کرده و بارها کتبا بـه ایشان تذکر مـی دهد، اما این شخص با حالت بسیـار طلبکارانـه ای عنوان مـی کند کـه من کارآفرینی مـی کنم و به این تذکرات هیچ گونـه واکنشی نشان نمـی دهد. لذا با تجمـیع گزارشات مراجع ذیصلاح، تعقیب او درون دستور کار دادسرا قرار مـی گیرد و در دادگاه کیفری استان پرونده ای به منظور وی مطرح مـی شود.

 

وی درون پاسخ بـه این درخواست برخی از مالباختگان کـه مـی گویند متهم را آزاد کنید و یـا بـه او مـهلت دهید کـه طلب های مردمـی را بعد دهد، گفت: درون تاریخ 26 فروردین 1395 درون شعبه 106 دادگاه کیفری استان به منظور این متهم حکم صادر شده و برای او قرار تعقیب مراقبتی صادر مـی شود و در همان زمان صدور حکم، بـه او ابلاغ مـی گردد کـه دیگر حق دریـافت وجه مردمـی را ندارید و باید بـه بازپرداخت حقوق و حقوق مردم بپردازید، اما متاسفانـه او با وجود ابلاغ این رای دادگاه بازهم اقدام بـه جذب وجوه مردمـی (حتی با شدت تبلیغات بیشتری) مـی پردازد و از اردیبهشت 95 که تا مـهر 95 کـه دستگیر شد، مجموعا 138 مـیلیـارد تومان دیگر از مردم جذب سرمایـه کرد.

 

دادستان عمومـی و انقلاب کرمانشاه خاطرنشان کرد: نـهایتا دادگاه تجدیدنظر، این اقدام متهم را از مصادیق اخلال درون نظام اقتصادی کشور تشخیص داد و دستور بـه بازداشت او داد.

 

وی تاکید کرد: درون این بین دستگاه قضایی با دو موضوع مواجه است، موضوع اول حق و حقوق مردم و موضوع دوم اخلال درون نظام اقتصادی کشور است. لذا مدعی العموم از باب وظیفه خود با این پرونده برخورد قانونی دارد، چراکه هم حق و حقوق مردم تضییع شده و هم نظام اقتصادی کشور با اخلال مواجه شده است. بنابراین متهم این پرونده حتما تاوان تخلفات خود را بعد دهد.

 

صادقی با بیـان اینکه تاکنون بیش از 10 هزار نفر از این فرد شاکی شده اند، خاطرنشان کرد: حتی اگر همـه این افراد رضایت دهند، دستگاه قضایی بازهم متهم را رها نخواهد کرد، چراکه او درون نظام اقتصادی کشور اخلال ایجاد کرده است.

 

دادستان عمومـی و انقلاب کرمانشاه با تاکید مجدد بر اینکه اقدامات این متهم هیچ گونـه توجیـه اقتصادی ندارد، گفت: او فرش را با قیمت خارج از عرف و بالاتر از قیمت خرید بازار، با سرمایـه مردم خریداری مـی کرده و به گفته خود متهم، مـی خواسته با این کار، بازار فرش ایران را درون دراز مدت درون دست بگیرد. یعنی تعیین کننده قیمت بازار فرش باشد.

 

وی افزود: بـه عنوان نمونـه درون یک روز ۱۴ مـیلیـارد تومان از نمایشگاه فرش تهران خرید داشته هست و آن هم خارج از عرف بازار. لذا فعالیت مکتب گلیم و گبه به منظور بازار فرش با ایجاد قیمت کاذب بـه یک چالش بزرگ تبدیل شده بود.

 

دادستان عمومـی و انقلاب کرمانشاه گفت: خود متهم مـی گوید: «در تلاش بودم یک فعالیت بزرگ اقتصادی را درون ایران بستر سازی کنم، اما هنوز بـه مرحله سودهی نرسيدم».


 

صادقی تصریح کرد: با وجود اینکه متهم این پرونده، تنـها مجوز تولید فرش داشته، اما بـه اقدامات دیگری همچون خرید اسب، سنگهای قیمتی، ماشینـهای لوو ... روی آورده است. برخلاف اینکه مردم تصور مـی کنند کـه این فرد صادرات خیلی خوبی داشته است، اما واقعیت آن هست که این متهم حتی یک قلم صادرات بـه نام خود نداشته است.

 

دادستان کرمانشاه با اشاره بـه حاتم بخشی های بیش از اندازه این متهم، گفت: متهم این پرونده حاتم بخشی های عجیبی کرده و به دوستان و حلقه اطرافیـانش بدون حساب و کتاب پول پرداخت کرده است.

 

وی خاطرنشان کرد: درون حال شناسایی تک تک این افراد و مقدار پول دریـافت شده هستیم که تا این حاتم بخشی ها را بر مـی گردانیم.

 

صادقی گفت: متهم گلیم و گبه دفتری درون تهران اجاره کرده بود با اجاره بها ماهیـانـه ۷۰ مـیلیون تومان و اجاره ۳ سال را از پیش پرداخت کرده است. او سرمایـه های مردم را اینگونـه حیف و مـیل مـی کرده است.

 

وی تاکید کرد: اقدام بـه موقع دستگاه قضایی باعث شد کـه از حیف و مـیل بیش از اندازه سرمایـه های مردمـی جلوگیری شود.

 

دادستان کرمانشاه با اشاره بـه نگرانی برخی از مردم کـه مـی گویند نکند دستگاه قضایی چوب حراج بـه اموال این متهم بزند، گفت: تمام تلاش ما این هست که از حق وحقوق مردم درون این پرونده دفاع کنیم و مردم مطمئن باشند کـه نمـی گذاریم اموال او حراج شود.

 

وی با تاکید بر اینکه موضوع این پرونده همچنان درون مرحله کارشناسی است، گفت: یک تیم کارشناسی بسیـار مجرب شبانـه روزی روی این پرونده کار مـی کنند، اما گستردگی کار و آشفتگی آن آنقدر زیـاد هست که باعث شده کار بـه کندی پیش رود.

 

صادقی با بیـان اینکه مستنداتی داریم کـه نشان مـی دهد متهم قبل از دستگیر ویزای یک کشور و اقامت درون کشوری دیگر را با اسناد جعلی بـه دست آورده بوده، خاطرنشان کرد: امـیدواریم درون کوتاهترین زمان ممکن بتوانیم این پرونده را بـه سرانجام برسانیم.

 

دادستان عمومـی و انقلاب کرمانشاه همچنین بـه عدم ساز و کار درست درون حوزه تبلیغات اشاره کرد و گفت: متاسفانـه هیچ گونـه ضابطه مدونی به منظور تبلیغات نداریم و در این عرصه با یک خلاء هایی مواجه هستیم،  و لذا بـه دنبال آنیم کـه این موارد نیز نظام مند شوند که تا برخی افراد سودجو از ظرفیت رسانـه ها به منظور آسیب بـه مردم استفاده نکنند.


دستگاه قضایی درون موضوع حواشی دانشگاه رازی بدون اغماض برخورد مـی کند

 

 صادقی درون ادامـه این نشستی خبری با اشاره بـه حواشی ایجاد شده درون دانشگاه رازی درون پی برگزاری شب شعر قند پهلو اظهارکرد: صاحت انبیـاء الهی و مقدسات دینی هرگز نباید دستمایـه طنز و یـا رفتارهای خارج از عرف و اخلاق اسلامـی قرار گیرد.

 

وی ادامـه داد: محیط دانشگاه حتما از ایجاد چنین فضاهایی مبرا باشد و فضای نشاط ، پویـایی درون عرصه علم و دانش فرهنگ و تربیت اخلاقی باشد کهع به منظور دیگران هم یک فضای شناخته شده تلقی شود.

 

دادستان عمومـی و انقلاب کرمانشاه گفت: افرادی کـه به خطا درون این عرصه فضای دانشگاه را آلوده مـی کنند حتما هوشیـار باشند.

 

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی درون موضوع حواشی دانشگاه رازی بدون اغماض برخورد مـی کند.

 

صادقی خاطرنشان کرد: تعقیب افراد خاطی درون خصوص حواشی ایجاد شده درون دانشگاه رازی بلافاصله درون دستور کار قرار گرفت و از همان روز 27 آذر ماه این مـهم انجام شد.

 

دادستان کرمانشاه گفت: نتیجه بررسی های قضایی درون خصوص حواشی ایجاد شده درون دانشگاه رازی را بـه زودی بـه اطلاع افکار عمومـی خواهیم رساند.




[آفتاب کرمانشاه-آخرین وضعیت پرونده گلیم و گبه کرمانشاه اخرین خبر از گلیم وگبه کرمانشاه]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sat, 08 Sep 2018 16:00:00 +0000