به گزارش ایرنا، توسعه مسکن در کشور را در محدوده بافت های تاریخی شهری اجرا می کنیم عباس آخوندی عصر پنجشنبه بعد از بازدید از پروژه قطار شـهری کرمانشاه، بافت تاریخی و تکیـه معاون الملک این شـهر درون جمع خبرنگاران افزود: توسعه مسکن در کشور را در محدوده بافت های تاریخی شهری اجرا می کنیم فعالیت های خوبی درون استان کرمانشاه درون زمـینـه ساماندهی بافت های حاشیـه ای و مرکزی شـهر انجام شده است.

او بازگشت منزلت اجتماعی بـه بافت های تاریخی را یکی از برنامـه های وزارت راه و شـهرسازی دانست و گفت: متاسفانـه این بافت ها درون سال های گذشته رها شده بود و اکنون ما تصمـیم داریم این بافت را بـه فضای عمومـی برگردانیم.
وی اظهار کرد کـه مردم با سدر بافت های تاریخی شـهر آرامش بیشتری دارند.
وزیر راه و شـهرسازی با بیـان اینکه بـه متقاضیـان ساخت مسکن درون محدوده بافت های تاریخی شـهری تسهیلات بانکی بـه نرخ سود 11 درصد پرداخت مـی شود، گفت: درون شـهر کرمانشاه 600 مـیلیون ریـال تسهیلات بـه متقاضیـان ساخت مسکن درون این بافت ها پرداخت مـی شود و به زوج ها هم 2 برابر این مبلغ یعنی یک مـیلیـارد و 200 مـیلیون ریـال تسهیلات پرداخت مـی شود.
آخوندی تاکید کرد کـه وزارت راه و شـهرسازی درون نظر دارد پاسخ بـه تقاضای مردم درون زمـینـه مسکن را درون بافت های تاریخی شـهری بدهد نـه درون بیـابان ها.
وزیر راه و شـهرسازی درون ادامـه بـه بازدید خود از پروژه قطار شـهری کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: رویکرد ما درون حوزه حمل و نقل، حمل و نقل یکپارچه هست و درون شـهر کرمانشاه هم درون نظر داریم قطار شـهری را بـه شبکه ریلی استان و در ادامـه شـهرستان اسلام آبادغرب وصل کنیم که تا مردم یک شبکه حمل و نقل یکپارچه داشته باشند.
وزیر راه و شـهرسازی درون جریـان سفر بـه استان کرمانشاه صبح امروز از پروژه راه آهن کرمانشاه، تقاطع سه راهی هرسین، کمربند غربی کرمانشاه و بیمارستان 540 تختخوابی این شـهر بازدید کرد.
او همچنین عصر پنجشنبه از پروژه قطار شـهری کرمانشاه درون دو نقطه بلوار طاق بستان و مـیدان آزادی، بافت فرسوده و تکیـه معاون الملک این شـهر بازدید کرد.

معاون برنامـه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شـهرسازی گفت: تجهیز پایـانـه بین المللی خسروی به منظور تسهیل درون تردد زائران عتبات عالیـات درون اربعین سال آینده درون دستور کار است.

امـیر امـینی روز پنجشنبه درون جریـان سفر بـه قصرشیرین و بازدید از مرز رسمـی خسروی درون گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه بـه وجود بزرگترین پایـانـه بین المللی مرزی خاورمـیانـه درون خسروی، نیـاز هست برنامـه ریزی شود که تا بخشی از زائران اربعین از این مسیر به منظور سال آینده بـه عراق عزیمت کنند.
وی اظهارکرد: پیش بینی مـی شود 500 هزار زائر برابر با 25 درصد مجموع زائران اربعین حسینی از مرز رسمـی خسروی بـه عراق تردد کنند و برهمـین اساس نیز چند لاین مسیر و همچنین افزایش امکانات و تجهیزات درون مرز نیز بـه سرعت درون دست اقدام است.
وی با اشاره بـه وجود مکان های اقامتی و زیرساخت های مناسب درون قصرشیرین، بیـان کرد: طرح آزاد راه مسیر و ایجاد امکاناتی به منظور پذیرایی از زایران و همچنین انجام هماهنگی با طرف عراقی به منظور پذیرش این مـیزان زائر نیز درون دستور کار است.
معاون برنامـه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شـهرسازی ادامـه داد: بحث راه آهن و همچنین ایجاد ریل درون مسیر خسروی بـه کرمانشاه نیز درون دستور کار هست تا بتوانیم با استفاده از ناوگان ریلی و راه آهن بخشی از زائران را جا بـه جا کنیم.
امـینی اضافه کرد: هم اکنون 15 پایـانـه مرزی درون غرب کشور وجود دارد و تلاش به منظور فعال پایـانـه ها درون دستور کار است.
وی با اشاره بـه حجم صادرات یک مـیلیـارد دلاری کالا از مرز رسمـی پرویزخان، گفت: تلاش بر این هست که سطح روابط با عراق و ترکیـه را با فعال پایـانـه ها گسترش دهیم.
عبدالهاشم حسن نیـا معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور نیز هدف از این سفر را انجام مقدمـه های سفر زائران اربعین از مرز رسمـی خسروی ذکر کرد.
وی گفت: بـه دلیل وجود زیرساخت های مناسب و اماکن اقامتی مطلوب درون قصرشیرین و همچنین مرز خسروی، پیش بینی شده که تا 500 هزار زائر از این مرز بـه عراق تردد کنند.
وی خاطرنشان کرد: بـه همـین منظور ایجاد توقفگاه خودرو و استقرار 300 دستگاه اتوبوس به منظور جا بـه جایی مسافران و ایجاد توقفگاه هایی به منظور زائران نیز درون دستور کار قرار دارد.
با پیگیری مسوولان استان کرمانشاه، با ابلاغ نامـه ای از سوی وزارت کشور مبنی بر بازگشایی مرز خسروی درون 28 اسفند 93 بـه استانداری کرمانشاه، اکنون این مرز رسمـی و بین المللی بازگشایی شده ولی بـه دلیل مسایل امنیتی داخل عراق، این مرز بـه روی زوار ایرانی بسته است.
مرز رسمـی خسروی هفدهم خرداد سال 92 بـه دنبال وقوع حادثه تروریستی درون مسیر تردد زوار ایرانی درون آن سوی مرز کـه به شـهادت 14 نفر و مجروح شدن 44 زایر ایرانی منجر شد، مسدود شده است.
شـهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مـهمانپذیر درجه یک که تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت هست که بیشتر این اماکن درون اوایل دهه 80 ساخته شده که تا زایران عتبات عالیـات درون مسیر تردد خود بـه عراق یک شب را درون این منطقه مرزی اقامت کنند.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان بـه بغداد، کربلا، کاظمـین و سامراست کـه این مرز رسمـی که تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمـین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.
عملیـات ساخت پایـانـه بین المللی مرز خسروی از سال 77 درون نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه درون سال 81 با 75 مـیلیـارد ریـال اعتبار بـه بهره برداری رسید.
قصرشیرین درون غرب کرمانشاه با 27 هزار تن جمعیت، بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، 2 مرز رسمـی خسروی و پرویزخان قرار دارد کـه اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومـی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.


. توسعه مسکن در کشور را در محدوده بافت های تاریخی شهری اجرا می کنیم . توسعه مسکن در کشور را در محدوده بافت های تاریخی شهری اجرا می کنیم




[آفتاب کرمانشاه-توسعه مسکن درون کشور را درون محدوده بافت های ... توسعه مسکن در کشور را در محدوده بافت های تاریخی شهری اجرا می کنیم]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Mon, 16 Jul 2018 08:00:00 +0000